Xiaomi історія створення лідера світового ринку смартфонів.
Сьогодні дізнаємося про не менш відому компанію, Xiaomi. З'ясуємо, з чого вона починала і як йшла до успіху.
Найбільш великі складнощі і суперечки у відношенні компанії викликала правильність вимови її назви. Багато вимовляють назву по-різному, але найбільш правильним варіантом є Сяоми, з наголосом на останній склад. Але, враховуючи особливості російської мови і нашого вимови, допускається вимову з наголосом на букву "О". Більш детально доводи на користь того чи іншого вимови ви можете подивитися у відео вище.
З'ясувавши, як правильно вимовляється назва, можна поговорити і про історію компанії. Xiaomi було зареєстровано 6 квітня 2010 року. Її штаб-квартира розташована в Пекіні, а ключову роль у створенні компанії зіграв Лей Цзюнь, який до цього в період з 1992 по 2000 рік працював в компанії Kingstone, де, в кращих традиціях подібних історій, пройшов шлях від простого інженера до генерального директора компанії. Він завжди виявляв інтерес до стартапам і зробив декілька успішних спроб щодо створення своїх проектів. Серед них можна відзначити відеосервіс yy.com і інтернет-магазин Vancl.com. Завдяки успішності цих проектів, до моменту заснування Xiaomi Лей вже був мільярдером.
На момент заснування компанії операційній системі від Google не було і двох років, із-за чого вона мала безліч недоробок і не відрізнялася стабільністю. Тому для роботи над власним продуктом Лей Цзюнь зібрав найперспективніших або вже відбулися фахівців у сфері електроніки. В їх число входили представники місцевих підрозділів Google і Microsoft. Всі вони були фанатами електроніки і тому могли працювати з повною віддачею на результат, а досвід роботи з Google Android тільки підвищував значимість цих фахівців.
На початковому етапі інвесторами компанії були різні китайські і сінгапурські венчурні фонди, а також виробник процесорів Qualcomm.
16 серпня 2010 року Xiaomi випустила першу версію своєї прошивки MIUI на базі Android. Назва прошивки складається з двох частин "MI" і "UI", де перша частина зі слів творців означає Mobile Internet (мобільний інтернет) та Mission Impossible (місія нездійсненна). Друга означає User Interface (інтерфейс). Також можна зустріти версію походження назви, яка знаходить зв'язок зі словами "Me, You, I" і пояснює це збіг спробою Xiaomi підкреслити дружелюбність прошивки до кінцевого користувача.
Версії прошивки діляться на два типи. Стабільні, які виходять приблизно раз на місяць, і версії для розробників, що виходять раз на тиждень. Варто відзначити, що керівництво Xiaomi ніколи не планував прив'язувати прошивку до своїм пристроям, а готове було дати можливість стороннім виробникам використовувати її у своїх пристроях. Таким чином, кількість телефонів, на які можна встановити різні версії MIUI, обчислюється сотнями.
Не минуло й року, як в 2011 році компанія випустила перший смартфон під брендом Xiaomi. Це була модель Xiaomi MI1. Також модель була відома як Xiaomi Phone. Він був оснащений дисплеєм від Sharp з діагоналлю 4 дюйми і роздільною здатністю 854 на 480 пікселів, двоядерним процесором Qualcomm Snapdragon S3 з тактовою частотою 1,5 ГГц, графікою Adreno 220, одним гігабайтом оперативної пам'яті, чотирма гігабайтами вбудованої пам'яті і акумулятор на 1930 маг. 8-Мп камера смартфона могла знімати відео в FullHD при частоті 30 кадрів в секунду. Інтерфейс новинки нагадував iOS, що не можна було не помітити, але завдяки свіжій MIUI, заснованої на Android 4.2, функціональність його була вище. До речі, це подібність багатьом подобалося, але багато його активно критикували.
Вартість першого смартфона Xiaomi становила близько 300 доларів. Це була досить низька ціна для свого часу, а досягнута вона була за рахунок відсутності офлайн-продажу і економії на деяких незначних речах. Наприклад, матеріалах упаковки. Також вибраний спосіб продажу був дуже підходящим для сформованої ситуації. Компанія набирала попередні замовлення на смартфони і замовляла виробництво на найбільших заводах, не маючи власного виробництва. Відсутність власного виробництва дозволяло повністю сконцентруватися на розробці, а робота за попереднім замовленням дозволяла звести до нуля ризики не розпродати партію. А ці ризики теж треба було закласти у вартість. Так як їх не було, то і ціну можна було сміливо знижувати, адже виробництво та доставка вже були оплачені клієнтами, оформили передзамовлення.
Багато в чому саме завдяки невисокій ціні, попит на телефон виявився високим, але ще він був схожий на дуже популярний у той час в Китаї iPhone, а коштував значно дешевше. Та й те, що це своє, рідне, китайське, тільки підстьобнуло попит.
Через рік, у серпні 2012 року виходить Xiaomi Mi2. Телефон працював під управлінням чотирьохядерного Snapdragon S4 Pro від Qualcomm з частотою 1,5 ГГц, мав 2 ГБ оперативної пам'яті і графічний процесор Adreno 320. 24 вересня 2013 року Xiaomi оголосила про те, що за минулі 11 місяців було продано 10 мільйонів Xiaomi Mi2. Смартфони Mi2 отримали велику популярність і тому продавалися перекупниками в Австралії, Європі, Новій Зеландії, Великобританії та США. Офіційні поставки за територією Китаю почалися дещо пізніше.
В 2013 році в компанію на посаду віце-президента приходить Хьюго Барра, який до цього протягом п'яти років працював в Google на посаді прес-аташе підрозділу Android. Піти з Google змусив його конфлікт з Сергієм Бріном, який виник після того, як Хьюго привів на роботу в компанію свою дівчину, на яку дуже активно почав звертати увагу Сергій.
З приходом Хьюго Барра в Xiaomi пов'язують стрімке зростання популярності компанії і розширення географії її присутності. Правда, забігаючи вперед, скажу, що в 2017 році він покине компанію.
5 вересня 2013 року генеральний директор Xiaomi Лей Цзюнь оголосив про плани запуску Smart TV на Android з 47-дюймовим 3D-інтерфейсом, який буде вироблений тайванської Wistron Corporation. Компанія пояснила вибір виробника тим, що він працював з компанією Sony.
В цей же день було оголошено про випуск смартфона Xiaomi Mi3. В новинку були встановлені Snapdragon 800 з частотою 2,3 ГГц, Adreno 330, 2 ГБ оперативки, 16 або 64 ГБ вбудованої пам'яті і акумулятор на 3050 маг. Окремою гордістю новинки став 5-дюймовий FullHD-дисплей. Продажі почалися в жовтні того ж року. Природно, Mi3 став найбільш продаваною моделлю компанії в 2013 році. Смартфон відноситься до флагманських пристроїв, а в перші три хвилини зі старту продажів було продано 200 000 одиниць. Всього у 2013 році було продано 18,7 млн смартфонів Xiaomi і ще 26,1 млн на початку 2014 року.
У 2014 році Xiaomi оголошує про плани розширення за межі Китаю, і першої обраної країною виявляється Сінгапур. Спеціально для цього було створено підрозділ, який контролює запуск продуктів і діяльність компанії в регіоні. Старт продажів смартфонів відбувся на початку березня 2014 року. Слідом за Сінгапуром пішла Малайзія, Філіппіни та Індія, а також у планах було розширення на Індонезію, Таїланд, Росію, Туреччину, Бразилію та Мексику.
30 червня 2015 року компанія оголошує про початок локального виробництва смартфона RedMi 2 в Бразилії. Це стає першим випадком в історії, коли смартфони збираються не в Китаї або продаються не в Азії. У свою чергу, це свідчить про великі плани компанії по розширенню географії своєї присутності.
У 2016 році продовжують виходити все нові смартфони компанії, серед яких Mi5, Mi5S і два нових для компанії смартфона. 6,4-дюймовий Mi Max і безрамковий Mi Mix, який викликав немало шуму своєю появою. Телефон не має навіть розмовного динаміка, а працює за принципом кісткової провідності. Зате 91,3% площі передньої панелі займає екран, все це упаковано в повністю керамічний корпус з відмінними характеристиками, серед яких можна відзначити Snapdragon 821, 16-мегапіксельну камеру, дисплей з діагоналлю 6,4 дюйма і роздільною здатністю 2040 на 1080 пікселів, а також акумулятор на 4400 мАч.
Важливіше навіть не те, продається смартфон чи ні, а те, що це перший продукт такого роду, який дістався до прилавків. Подивимося, чи підхоплять інші виробники подібну ідею.
Не можна не згадати, що компанія виробляє не тільки смартфони. Перелік пристроїв в асортименті Xiaomi значно ширше. Напевно, багато з них ви знаєте, але є й такі, про які більшість з вас навіть не чуло.
Під брендом Xiaomi виходять із заводів екшен-камери, камери спостереження інструменти, роутери, навушники, світильники, тонометри, одяг, рюкзаки, дроти, телевізійні приставки, гироскутеры, ноутбуки, планшети, зовнішні акумулятори, фітнес-трекери, освіжувачі повітря, квадрокоптеры. І це далеко не повний перелік товарів Xiaomi. Багато в чому це можливо через вибраного компанією підходу до справи. Далеко не всі зазначені товари були розроблені фахівцями компанії. Багато є результатом спільного виробництва або співробітництва, коли Xiaomi завдає свій логотип на товари іншого виробника і обидва отримують від цього вигоду. Xiaomi отримує винагороду за допомогу у поширенні і бонус у вигляді популяризації бренду за рахунок більш частого згадування, а її партнери сильно підвищують продажу, оскільки покупці вірять розкрученого бренду.Починала компанія загалом з нуля, але зараз її дохід становить 20 мільярдів доларів, а Лей Цзюнь за версією журналу Forbes займає 23-е місце в рейтингу найбагатших людей в світі. В компанії працює близько 8000 чоловік. Переважно в материковому Китаї, Малайзії, Індії та Сінгапурі.
- Doogee - молодий і перспективний китайський бренд.Doogee - молодий і перспективний китайський бренд. Позаду часи, коли китайські мобільники вважалися ширвжитком. З кожним роком зростає технологічність, якість та цифри продажів китайських гаджетів. Знайомтеся — Doogee.Повна версія статті